Da cveta ljubav i da rode vinogradi…

Posvećujem ovo pisanje svima onima koji misle da na nebu ne postoji njihova srećna zvezda, da ih je Bog zaboravio, koji u srcu nose maleno zrnce ljubomore zbog svih onih za koje misle da su srećniji od njih i koji se bezuspešno, godinama, svadjaju sa onima za koje misle da treba da ih učine srećnima. Posvećujem ovo pisanje onima koji čekaju.

Dragi moji, razmislite da li ste ikada pozvali sreću da vam dodje u goste. Ako je došla, kako ste je dočekali? Ako je nema još uvek, da li ste je pozvali iskreno, onako od srca? I da li ste nekada pokušali, u potpunom mraku, da popričate sa svojom srećom koja, verujte mi, nije ni na nebu, ni u tudjim rukama već sedi skrivena u vama i čeka. Ona vas isto kao i vi nju.

Uđite u sebe, prošetajte i sapletite se o svoju sreću. Opsujte je sočno, onako kako psujete svoje najmilije, što vam je stala na put a onda je pustite da vas uhvati za ruku i da zaigra sa vama. Verujte mi, nesreća nije hronična bolest i od nje se možete izlečiti. Potebna je samo volja. I mali plesni podijum u vašem srcu.

Pokušajte da pevate zbog svega onoga zbog čega plačete.

Ako nemate para zapamtite – najvrednije i najvažnije stvari se ne mogu kupiti. Ne zato što nemate dovoljno novca već zato što nemaju cenu.

Ako patite zbog neke neostvarene ljubavi onda ste zasigurno bogata osoba. Jer, samo bogati mogu čuvati svoje ljubavi nostvarenima. Ne znam zašto bi to neko radio, čuvao svoju ljubav nostvarenom i patio zbog toga. Krenite joj u susret. Ljubav će krenuti prema vama. Možda neće, ali ostvarite je kako bilo i budite srećni što ste uopšte bili sposobni da osetite tu ljubav. Mnogi to više ne umeju.

Ako mislite da vas neko mrzi znajte da nije tako. Zašto bi vas neko mrzeo? Mnogi, za koje mislite da ste im centar sveta, vas uopšte ne primećuju. A ako vas i mrze mnogo su nesrećniji od vas. Mržnja je jedno tako nesrećno i tužno osećanje. I… obično se sveti onima koji je neguju a ne onima koji su predmet mržnje.

Ako ste tužni što vam niko, za sav vaš trud i muku (šta god to podrazumevalo), nije rekao hvala, odmah prestanite da radite sve ono zbog čega očekujete zahvalnost.

Ako vaše dete ima loše ocene ne brinite. Mnogo je važnije šta je naučilo nego koju je ocenu dobilo. Setite se kako ste zbog tih istih, loših, ocena išli ka kući sa grčem u stomaku i znojavim dlanovima. Nemojte nikada to raditi svojoj deci. Volite ih još više jer njima je mnogo teže što tog trenutka pokazuju kako nisu uspešni onoliko koliko vi očekujete od njih.

Ako je otišao neko ko vam je bio drag, neko koga ste voleli, isplačite se i zahvalite Bogu što vas je blagoslovio tom osobom. Moglo je da ne bude tako.

Ako imate utisak da je vaš život u rukama neke druge osobe zamolite je da raširi ruke. Padnite na zemlju i razbijte se na hiljade komada. Može biti da se jednog dana sastavite. Koliko god se činilo bolno, boleće ali će i proći.

Ako živite sa nekim pored koga se osećate usamljeno, prekinite to i naučite da živite sami. Nema ništa gore od takve usamljenosti.

Ako se plašite odgovora ne postavljajte pitanja. Ako ne znate šta ćete sa odgovorima koje ste već dobili, vratite ih onima koji su vam ih dali i zahvalite se. Umete vi da živite i bez toga.

Ako vas još niko nije zaprosio, zaaprosite sami sebe. Svečano recite “da”, obećajte da ćete voleti sebe šta god da vam se dešava i da ćete biti dobri prema sebi.

Ako vam se sad plače, plačite najglasnije što možete.

Isplačite sve svoje nesreće i tuge.

Februar je, leta 2008. Ovaj dan se neće ponoviti.

Pustite da u vama procveta sve ono što tako dugo pupi.
princeza.gif

27 Responses to “Da cveta ljubav i da rode vinogradi…”

  1. Zaprošena, isprošena, satavljena iz sitnih komada.
    One koje volim, a nema ih nosim duboko u duši, gutam knedlu, al’ ok je, lijepo je što ih se sa ljubavlju sjećam.
    Onih koji me ne vole ne želim ni sresti u putu, loše ocjene teško tolerišem al’ moram, ja se bona derem. Koliko mogu, al’ mi ništa ne vrijedi.
    Ovo mi se sviđa da se samozaprosim, al’ jebiga mlada i zelena se prevarih, nekad;)
    I opet si savršeno riječima pokrila svaki segment sreće,
    srećan ti dan ljubavi.

    i da, hvala ti i đe čula i đe ne čula. Jednom ću ti pojasniti šta ovo znači:)

  2. Napisah jedan mega komentar i ne znam šta uradih, ali sam sigurna bila da sam ga poslala. Samo probaj reći da sam smotana.
    Za tekst napisah:
    da se s ljubavlju u srcu sjećam onih kojih nema, gutam knedlu. Da sam zaprošena i isprošena, davno još, mlada i zelena. Ovo o samozaprošavanju je izvanredno.
    One koji me mrze zaobilazim u širokom luku, neću da trošim energiju na njih. Loše ocjene ne tolerišem baš.. priznajem kriva sam. Ja vičem, arlaučem i vrištim. Pedagoški nije, ali je tako.

    I opet si obuhvatila svaki segment života…
    I neka cvjeta ljubav i nek rode vinogradi, srećan ti dan zaljubljenih.

  3. I da, fala ti đe čula i đe ne čula. Jednom ću ti pojasniti šta to znači

  4. E to ”fala ti đe čula i đe ne čula” mi ostade nedorečeno, toliko smo se bavili seksualnim životom prosečne štuke u doba romantičnog parenja da nije stiglo na red. Hvala unapred.

  5. pa ja sam ozbiljna žena, bona.
    I o štukama ću ti pojasniti, to je u stvari samo komparacija. Dobro, bolje, najbolje. Puno, više, najviše.
    Nego, ovo je priča o ljubavi i vinogradima.
    A znaš li šta je vrbopuc?;)

  6. ovga puta ,nemam komentara, mogu samo reci,da me je bas dirnuo post,
    pogotovo neke “tacke” .. pozz!

  7. Alea,sjajno si ovo napisala.Ipak sam u par navrata pomislila i pitala sam se, jesam li zaista kod tebe ili sam promasila link.Danas si nam predstavila”odu ljubavi” i pruzila neke ,bar meni, manje poznate strane sebe.
    A da znas da pises,to je neosporivo.

    Cestitam ti ovaj dan. 🙂

  8. Hvala, cestitam i ja tebi!
    A… ova strana… pa bezim od nje u glavnom, umem poprilcino da potonem a onda pocnem da se davim…

  9. Srecno ti Valentinovo i neka te Sv,Trifun cuva.

  10. Bravo, ti znas da znas…..zelim ti srecu tokom cele godine, plesne korake u srcu i da bez samopostovanja nista….
    kasnim, ali zelim ti prelepo vece…🙂

  11. 🙂 svi komplimenti!
    tako je, sreća je u nama samima, a ne u nekome ili nečemu drugom i sami smo odgovorni za njeno buđenje i negovanje.
    podstakla si me da malopre zaprosim samu sebe, ali još čekam odgovor😉
    nadam se da će ipak biti potvrdan.
    da cveta ljubav i da rode vinogradi…
    srećan ti ovaj dan!

  12. zihernadla Says:

    po skoro svakoj tački postupila🙂

  13. Srecan Dan Z…
    Bas si puno lepih saveta napisala, ovde se treba vracati redovno, mozda svakodnevno…

  14. Pošto si ti sve napisala ja nemam šta da dodam.
    Odličan tekst!
    I neka cveta ljubav svakog Božijeg dana!

  15. Citam redovno. Tekstovi su ti obicno divlji. Meni se ovaj pitomi bas dopao. O raaaazlike – drasticne. Pa se upitah da li mozda to divljastvo samo maska za jednog sasvim dobrog andjela. U svakom slucaju HVALA. Jako lep tekst.

  16. To sto su mi tekstovi divlji ne znaci da sam divljak. A svi smo mi pomalo andjeli, pomalo djavoli, zavisi ko nas i u sta takne.

  17. electrasdreams Says:

    Ovo svako treba da odstampa i zalepi na vidno mesto u kuci.

  18. КОНСТАНТИН Says:

    Уз велико поштовање твог досадашњег написанија и тебе саме, морам да кажем да ми је овај чланак незанимљив и некако слузав. Извини.

  19. Pa nije potrebno izvinjenje, takav ti je, sta sad? Ako ti je za utehu i ako ti nesto ynaci, ne osecam se uvredjenom.

  20. Prvo sam mislila da izvinjenje zaista nije potrebno, ne svidja ti se pa sta, ali jeste, treba da mi se izvines zbog upotrebe reci ”sluzav”. Kad ja za nekoga napisem da je negde ostavio sluzav trag onda jako, jako lose mislimo toj osobi. Tako da si mogao ovo i malo suptilnije. Ne moze mene ovaj tekst koji se tebi ne svidja da pretvori u tvojim ocim u puza golaca. Ako malo zagrebes videces da uopste nije nezanimljiv samo je napisan stilom koji se tebi ne svidja. Nazvati ga sluzavim…

  21. КОНСТАНТИН Says:

    Јој! Много извини. Само сам хтео да избегнем офуцану реч “патетичан”. Само то, веруј ми. Очигледно сам одабрао веома погрешну реч. То је само мој лични доживљај чланка, ништа више.

  22. КОНСТАНТИН Says:

    Нећеш се ваљда наљутити?

  23. Šta ti pada na pamet da ću se naljutiti, naravno da neću i to me ne ljuti ali ti si rekao ”izvini”, moram nesto da ti odgovorim. Stvarno mi se ne svidja reč ”sluzav ”, i stvarno sam nekome jednom rekla ”Iza tebe je ostao samo sluzav trag” i ako se na nešto ljutim to je što si me na to podsetio. Apsolutno imas pravo da ti se ne svidja nesto što napišem i ovo stvarno odstupa od stila kojim inače pišem al’ ne pominji reč ”sluzav” kad te molim🙂

  24. КОНСТАНТИН Says:

    Никад више! Тја! Коме је искреност шта добро донела… Ајд и ја да турим 🙂

  25. КОНСТАНТИН Says:

    Важно је да се разумемо, у овом виду комуникације неспоразуми су редовна појава.

  26. E, posto su meni u ovom vidu komunikacije nesporazumi zivce pojeli nemam nameru to sebi vise da dozvolim. Stvarno mi je stalo do potpune iskrenosti, valja, ne valja, lepo je, nije, to uopste nije problem. Opsuj me, kazi mi sta god ‘oces samo nemoj onu rec, onu znas… Da si mi rek’o ”Ala si se prosrala” ne bi ti ni rec rekla. I nemoj da me nisi kritikovao kad zasluzim.
    Ako me budes i dalje citao🙂

  27. КОНСТАНТИН Says:

    Кога бре да читам ако нећу тебе? Добро има ту још неколицина оних што знају да пишу али ти си незаменљива.

Leave a Reply

