Nek mi neko objasni

Nikada nisam ukapirala zašto se većina žena udaje, mislim ooonaaa većina. Ono malo što sam skapirala je da se udaju da bi:

– imale decu sa pokrićem;

– mogle da pričaju kako su neeekad bile glupe;

– se zanosile da su se opametile;

– imale šta da mrze (njegovog brata-pijanduru, sestru-kurvetinu, majku-vešticu, oca-švalera, itd, itd…);

– imale sa kim da idu na godišnji odmor o kome će narednih 11 meseci pričati da im je preseo;

– imale nekoga ko je gori od njih;

– mogle da budu zarozane (nemaju vremena da se srede jer neprekidno traže oči i pamet – ”Gde su mi bile oči?”, ”Gde mi je bila pamet?”);

-mogle da zagorčavaju život onoj deci s pokrićem govoreći im: ” Da nije bilo vas…” (Ih! Gde bi joj kraj bio…)…

Ako dođe do razvoda, do kog ovakve žene vrlo teško dolaze jer posle ne znaju šta će sa sobom, nikako ne mogu da shvatim što, bre, dele ono što je inače nedeljivo – decu, kumove, rodbinu, prijatelje…

Kakva je to životna matematika, je l’ to deljenje sa ostatkom ili bez ostatka?

59 Responses to “Nek mi neko objasni”

  1. To ce moci da ti odgovori jedino jedna takva zena ,naravno ako bude imala hrabrosti da prizna da je takva.

  2. Ona??? Sta ti pada na pamet. Njo to normalno k’o trava da raste.

  3. Udala sam se za mlađeg od sebe. On je studirao, ja bez posla. Protiv tog braka su bili njegovi, i većina naših “prijatelja”.
    Prošli smo čudesa, ali zajedno.
    Jedini dogovor, koji smo imali tada, ko predbračni ugovor, je da kad jedno od nas prestane da voli, da kaže onom drugom, ako kojim slučajem ne primeti. I da ode.
    Znamo da ljudi mogu da se vole a mogu i da prestanu da se vole, iz nekog razloga.

    Posle 11 godina braka, imam ljubav, novog kuma, stari nas napustio, a ostalo je je još mnogo toga što treba da nabavimo: nova kola, novi frižider …:mrgreen:

    Ne znam mahlat, nisam ti ja od te sorte.😉

  4. Da dodam, moja želja je bila da rodim dete i da ga čuvam sama. Pošto na vidiku nije bilo osobe sa kojom bi delila dobro i zlo. A onda se pojavio ON, i onda je sve krenulo drugim tokom.

    imam prijatelje, koji su se voleli, pa prestali da se vole i sasvim su se normalno razišli. bez trzavica, bez problema, o deci brinu zajedno, dogovaraju se, iako ona živi sa decom i novim dečkom.

    Sa druge strane, imala sam prilku da vidim razvod, sa deobom poklona tipa : ovo su meni doneli moji gosti, ovo tebi tvoji” uz svađe, pljuvanja …

    Prve komšije su mi ljudi čiji brak nije brak. On dolazi da jede i spava. Decu je napravio i toliko. Čuvaju ih deda i baba, ona pati i plače, ali deda (njen otac) ne dozvoljava da se razvedu. I nije mi jasno zašto. Ona ga voli, on šeta druge cure …

    Ne znam …

  5. I sad vidim da sam SKROZ promašila temu …😦

  6. КОНСТАНТИН Says:

    Нападе ономад на крв и нож због “курветина” а сад написа “сестре-курветине”?! ❗❓

  7. КОНСТАНТИН Says:

    А за остало СИ у праву.

  8. Suske, uopste nisi promasila temu, ja sam pitala cemu u stvari takvim zenama sluzi takav brak i da li je to uopste brak.

    Konstantine, ja sam napisala da ovakve zene to koriste po sistemu svi njegovi su losi a to ne mislim niti bih ikad rekla i opet cu da te napadnem kad tako budes rekao za neku zenu. Doduse, necu bas na krv i na noz.

  9. Suske, jos jedno, roditelji mog muza ae toliko nisu slagali da su ga se odrekli, ne vidjaju ga, ne zovu ga, ne ineresuje ih da li je ziv ili mrtav sve dok je sa mnom. Stalno se spremam da napisem nesto o tome pa ne uspevam, razludim se mnogo. JA ti tako, draga moja, nemam svekra i svekrva a ovakvi mi i ne trebaju. Zadnja poruka koju smo dobili je da ce ga izopstiti iz testamenta, jelte, porucili mu da razmisli. Ja im porucila umesto njega da se jebu sa svim svojim stanovim i lokalima.
    Usput, oni su nivo, jebote, doktori nauka, strasno su potreseni izborom svog sina, iz kuce ne mogu da izadju od sramote. Ma napisacu jednom pa ces videti. Po njima bi njihovom sinu bolje bilo sa nekom koju bi oni izabrali, sve po PS-u.

  10. Ja ti takodje, nemerem reci nista u vezi teme ” Zar cemo podeliti, kome noc a kome dan ” varijante. Znam zasto sam se udala, i znam zasto za njega, znam da sam htela dete bas sa njim i danas je tako. Te takve gospoje il nisu imale druga posla no da se udadu, il ih roditelji pritiskali il nisu znale da cekaju. Mozda im se prosto nije desila ljubav, il nisu znale da je prepoznaju. Sad su im svi krivi.

  11. shaputalica Says:

    znam jednu koja se udala zato što “su svi to od nje očekivali”❗😯
    (e toliko volim ovog šokiranog što izgleda k’o da kenja, čudo jedno!)
    kaže: “svi ste se poudavali i poženili, ostaću sama” (ovde ide još jedan šok) i pri tom bila i mlada i lepa i obrazovana i ništa joj nije falilo osim…što mislim da se plašila samoće. do očaja. toliko da se udala za budalu. i sad je sama. pored njega i dvoje dece sama. i nastavlja da laže i sebe i druge da joj je super. i umreće folirajući se. i toliko je fina prema svima, i sa svima je na Vi, i ni sa kim se ne pičkara, k’o iz reklame za Persil da je izašla…fotošopiran život. užas jedan. i sad bih mogla čaršaf da napišem, al’ pokvariću sebi raspoloženje. a i vama.

  12. shaputalica Says:

    možda napišem post. al’ mi teško nešto, volela sam onu koja je bila. sad je više nema. osim ako ne volite reklame.

  13. zihernadla Says:

    potvrda…..potvrda…posle je lakše😦 ….način na koji se dans živi je konstantno nadograđivanje uloge žrtve i drhtalice…gaji se patnja na koju teško ko ne padne…to je to😦

  14. shaputalica Says:

    da…ne znam nekad kojoj je gore, da l’ toj što sa čalmom oko glave i kuku lele pričom ubija sve oko sebe hraneći se svojom ulogom žrtve il’ ovoj što joj toliko “lepo” da će da se usere od slatko.😕

  15. Gore je toj sto ce da se usere od slatko, bar mislim. NE znam kako to mnogim zenama muz, onaj u koga su bile zaljubljene, tokom braka mutira u krvnog neprijatelja bez koga bi joj bilo mnogo bolje al da ga ostavi nece a tek bi poludela kad bi on ostavio nju. Prosto mislim da one misle da treba tako, da je to normalno. Nisam pametna kad je ovo u pitanju.

  16. Samo kad pomislim sta ce izrasti od dece koju ovakva zena ne ume da vaspitava vec se sluzi metodom zrtve: Ja sam zbog vas trpela vaseg oca pijanduru, svalera, budalu, kretena, nesposobnjakovica a vi mi tako vracate… dodje mi da crknem. Al’ red nalaze da deca imaju i mamu i tatu kao da ne mogu da ih imaju ako su razdvojeni, jebi ga!

  17. zihernadla Says:

    verovatno će izrasti u nesigurne poslušnike, tunjave ljude…😦 a ženiće/udavati se za iste takve kakve gleda ceo život u kući jer će misliti da je to potpuno normalno…i to je strašno, što se ništa ne menja, baba prenosi na majku, ova na ćerku, ona na svoju decu….i eto😦

  18. Ovde kod mene u austriji je to sve tako leepo uredjeno….” brakovi” bez papira, to je u modi i priznati su, zena je partner, kad dodje do razvoda lepo svako pokupi svoje stvarcice i nema deljenja….( u vecini slucajeva), deca kod mame, tate placaju( sa izuzecima)….
    htedoh da kazem, ovde malo ko koga trpi…..

  19. viđam takve brakove na svakom koraku. nekad me zapanji koliko se truda ulaže da ta laž opstane, sve je podređeno tome da spolja liči na sliku neke sreće. iz takvih brakova nastaju deca koja odrastu u uverenju da je tako ispravno. i dobro je ako ne odrastu kriveći sebe što uopšte postoje.
    ni delić takvih odnosa ne mogu da vežem za svoj život, tako da ne razumem koja se emocija i potreba kriju iz želje da se bude u kakvom-takvom braku. ipak, ne mogu da poreknem da ima žena koje su do te mere nesigurne i uplašene, da je za njih i najlošija zajednica bolja od samoće.

  20. Kada sam u 25 poželela da imam dete, zaljubila sam se i rodila dete iz ljubavi. On je bio 3 i po godine mlađi, nismo se venčali, živeli smo zajedno dve i po godine i kada više nije išlo kako smo mi hteli, razišli smo se u potpunom miru, bez svađa, suza i ostalih zajebancija. Sasvim je druga stvar što se on u međuvremenu potpuno promenio i postao tata koji i ne mari za svoje dete. To je neka druga priča.

    Mislila sam da se sigurno nikada neću udati, ono stvarno, a o rađanju još dece nije bilo ni govora. S obzirom da je život nepredvidljiv u svakom pogledu, ipak sam se udala, za nekoga ko mi odgovara, a i ja njemu, u svakom pogledu i naravno da smo odmah hteli da imamo još dece, jer mnoogo volimo decu. Nisam mogla ni da sanjam da će se stvari odvijati na takav način, da ću se odseliti iz svog grada, da ću stvarati i živeti sa nekim i da ću biti srećna onako prirodno, lako, kao kroz igru.

    Žene koje se udaju, samo da bi se udale, su one žene na koje okolina ima veliki uticaj. Pristaju bukvalno na sve, da bi održale bilo kakav brak, samo da ne ostanu same, da ne pukne bruka, da neko ne kaže ovo ili ono… Kuju svoje muževe, koji im ne retko lome kosti, u zvezde, glume srećne i zadovoljne, a po kući hodaju na prstima i nemaju svoje ja, ni u čemu. Tuga jedna! Izgovor za same sebe im je, da može biti i gore, da ne žele da deca pate, da ovo da ono, a u stvari su samo preplašene kokoške, samožive kukavice koje traže krivce u svima, samo ne u sebi.

    I kako je život stvarno nepredvidljiv, znam da nikada, nikoga i ništa neću da trpim, zarad sveta ili svoje dece ili ne znam čega. Svako ima svoj život i pravo da živi kako hoće, može i želi. Tako isto pravo ima i moj muž i moja deca i ja sa njima naravno, pa kako ko voli i kako je kome dobro tako neka i živi. Dok nam je dobro zajedno, zajedno ćemo i da se držimo! Nadam se do kraja života, a ako ne bude tako… Uvek kažem, sve je zbog nečega dobro, idemo dalje, važno je da smo svi živi i zdravi, ostalo ćemo lako!

  21. a prvi stav su deca sa pokrićem…osećam da je stvar, ipak, u množenju.

  22. КОНСТАНТИН Says:

    Занимљива тема би могла да буде: “Атак на вредности Хришћанског морала”

  23. electrasdreams Says:

    Uh ala bih sada mogla da pisem carsave, sto tekla saputalica, al one za francuski krevet. Nego, propustila si jednu stavku: – da bi svakog 8. marta mogle da cape muza pod ruku, doterane /valjda samo tada/, koji se samo tada smiluje da ih izvede medju ljude, i da ponosno pokazuju svima da su udate jebote! Ma ‘ajde, zlo mi je od takvih. Od onih drugih, kojima je sve slatko i besprekorno, jos i gore. Fuj!
    Vidis, mogla bih o tome da pisem, dobra tema, ne znam zasto mi je od nje zlo?

  24. electrasdreams Says:

    trebalo je …rekla…,odmah pobrljavim kada se setim takvih, a ima ih, ihahajjjjjjjjjjjjj

  25. Ocigledno, takvi brakovi postoje svuda i ociglednije je da deca ipak sluze kao pokrice u tim brakovima, sve zbog njih a protiv njih.

    Konstantine, moral je odavno postao relativna stvar svedena na to da je moralno sve ono sto se ”meni” svidja a ostalo nije. Ako ovo svodis na vrednosti hriscanskog morala, brakovi postoje u svim mogucim verama na svetu ne samo medju hriscanima i ovakvi brakovi postoje svuda, u siromasnim sredinama ali i u visokorazvijenim. Iznenadio bi se kad bi znao da ih je statisticki mnogo vise medju onima koji se slove za drustveno priznate i visokomoralne ljude. DAkle, moral se sveo na to sta cemo prikazati svetu. Zao mi je sto je tako, moralne vrednosti bi trebale da budu moralne vrednosti bez mogucnosti – sad jeste a sad nije, zavisno od slucaja. Mislim, slobodno otvori temu, ja ne zelim posto imam vrlo nisko misljenje o hriscanskom moralu na koji se mnogi pozivaju, obicno oni koji ne bi smeli ni da se prekrste.

  26. Carolija, ja sam isto pozelela u tim godinama dete i desilo se da sam ostala u drugom stanju, neplanirano i vec na izdisaju veze. Otac moje cerke, tadasnji decko predlagao je da se ”uzmemo” da bi se dete rodilo zakonski, jelte pa da se kasnije razvedemo. Naravno da nisam pristala, i to niko zivi nije mogao da razume, svi su govorili da je trebalo da ja klecim na kolenima i molim ga za takvu uslugu. Moja cerka ima 20 godina, ne volim da je hvalim i mrzim roditelje koji hvale svoju decu ali recimo da je vrlo zdrava i vrlo bogata. Mama i tata joj se nikada nisu svadjali, nikada joj nisam rekla ”Isti si tvoj otac” , na roditeljske sastanke smo odlazili naizmenicno, zajedno je posecivali na Kopaoniku, dobila je brata i sestru po ocu, vole se i svadjaju kao sve sestre i braca i na kraju, na maturskoj veceri je bila jedina koju su ispratili dve mame i dva oca.
    Alimentaciju je poceo da placa kad je napunila 17 godina i kad je ona mislila da treba tako da se resi, dotle je bilo- kad mozes i koliko mozes.

    Na zalost, postoje muskarci koji se rastankom od zene koju su voleli rastanu vremenom i sa decom koju imaju sa njom. Da je meni bilo lako napraviti ovakav odnos – nije, imala sam problema da mu objasnim da mene i nju mora emotivno da odvoji i da neka agresivnost koju je u pocetku nosio u odnosu na mene nju ne sme da takne, da to mora da odvoji.

    I jos jedno, ponekad mu se divim kako je izdrzao pritisak kome je io izlozen da sam kurva koja hoce da ga iskoristi a ponajvise ubedjivanje da cu mu unistiti zivot. Zamisli, ja njemu da unistim zivot time sto radjam njegovo dete. To je bilo pre samo 20 godina i nije se mnogo promenilo. Sreca pa je to delio sa mnom.

  27. I da malo pojasnim primerom, moja drugarica je kukala na svog muza toliko da je postalo nemoguce, sve sto je radila se granicilo sa nadljudskim sposobnostima, odvozenje deteta kod lekara, kvuanje, peglanje, sve, apsolutno sve i kad sam je prekinula deruci se, sta, bre, seres, ja to sve isto radim kao ti, pogledala me belo i rekla>

    Jeste, ali ti nemas muza, nemas na koga da kukas!

    Ja ostala nema.

  28. Nisam htela na ovu temu,ali moram:
    -Sta da radi ona zena,koja zna da nikada nece dobiti razvod,a ako bi ga kojim slucajem i dobila,nikada nece dobtiti decu?
    Kukavica? Sumljam.

  29. Nikad ne postoji, zapamti, verujem da je nesto tesko ali resenje uvek postoji. Evo ti primera, moja drugarica se razvela kad joj je sin imao osam godina, nije radila, on je pripao ocu. Do njegove petnaeste godine a to je bilo pre tri, ne znam koliko je puta bosa trcala kad je sin pozove, sa jednog kraja grada na drugi. jer ga je tata s poslom i parama tukao. Osedela je, u medjuvremenu rodila jos dvoje dece, svasta je prosla ali se izborila.

    Neka cena se uvek plati. Tim metodom ”nikad” se sluze bahati ljudi. I ne postoji tu vise pitanje odrzavanja braka vec dostojanstvenog zivota. Ako ja hocu da odem od tebe a ti mi ne dozvoljavas, pri tome me ucenjujes i unistavas zivot i onima koje najvise volim e onda si ti sadista, ne volis ni mene ni decu i ostavicu te. Pobeci cu, bre! Ako ne mogu drugacije.
    Ne znam zasto nisi htela o ovome, nije ni vazno, samo zapamti, nikad ne postoji. A neka vrsta kukavicluka jeste. Treba uci u rat a to nije lako. Uz svo izvinjenje, lako je meni, ja nisam u tome, nisam nikada ni bila i ne govorim iz svog iskustva, vec iz tudjih, mislim ovako kako sam napisala, mozda nemoze da pomogne ali treba razmisliti. Samo to. Staviti stvari na svoje mesto, nazvati ih pravim imenom, otvoriti oci, valjda je posle sve lakse.

  30. Ma ko da mi neda razvod i ko da mi oduzme decu? Taj se jos nije rodio….jao evo sad sam ja poludela i kuvam…..u rat kako kaze Mahlat!!! mozda je to bilo nekad vremena su se promenila, ne puno ali jesu….ovde je bre zakonski regulisano da deca pripadaju uvek majci….zene su stvarno u austriji maksimalno zasticene, ja stvarno ne znam kako je kod nas???
    Ovo sto kaze Naivna, je jedan od tezih kaznenih delikta UCENA!!!

  31. Nas zakon podrazumeva da dete u mladjim godinama uvek pripadne majci cak i kad se pouzdano zna da je majka prostitutka ili narkomanka, racuna se da majcinski instinkt i ljubav nemaju veze sa tim i tako je sem u slucajevima kad majka zlostavlja dete. Tamo gde nije tako uglavnom je radio korumpirani sudija. Ne kazem da i ocevima ne treba da pripadaju ali cim dodje do toga kome ce pripasti i kad to resava sud od ta posla nema nista. Dete gubi jednog roditelja.
    Ali ima i slucajeva kad ni jedno ni drugo ne zele decu. Primej, ubih se dajuci primere, razmode se, dvoje dece, devojcica od dve i decak od tri. U centru za socijalni rad prihvataju da ih otac nece, to je kao normalno a posle visednevnih ubedjivanja sa majkom ona saopstava da nece decu jer sa njima ne moze ponovo da se uda a ona zeli da se uda opet i da radja jos dece. Poludela sam na ovo. I znam da ne moze al ja bi je odmah terala i to po zakonu il na podvezivanje jajnika da majci nikad nikoga vise ne rodi il bih joj vadila materiu. Najgore od svega, centar joj nije mogao nista jer decu nije ostavila na ulici nego ih je dovela u ustanovu, jelte, bila je vrlo pazljiva. Onda su joj rebnuli da ludacki placa dom da bi je naterali da ih uzme sto opet smatram jezivim, gurati decu nekome ko ih ne voli i ne zeli i ne znam sta je dalje bilo. Ma zakon nam je haos.

  32. Mahlat,radim godinama u zdravstvu i socijalnoj zatiti, valjda je to po nasem tako….videla i cula svasta….u ovom zadnjem primeru koji si dala bila bih spremna sve to isto da uradim…. Roditi decu svesno i onda ih se odreci, ne, ne…..ako budem nastavila drmnuce me slogce, ovo su teme gde mogu i da davim, gusim itd…poludim, poludim, da me sada vidis ….
    nase sudstvo i razvodi, mnogo toga sam zaboravila, jer sam daleko, mada citam i slusam a i prijateljica radi u Nisu kao psiholog pa tako dobijem serviran po neki slucaj za novine….

  33. Mahlat
    Kroz komentare si dala vise od odgovora na sva gore postavljena pitanja.
    Vrlo je diskutabilno pitanje braka a i razlikuje se od braka do nekog drugog braka, tj. od osoba do nekih drugih…
    Ako pisem o svom braku, svima bi pozeleo od srca da imaju ono sto ja imam. Ako krenem da pricam o okolini i prijateljima, poznanicima i inim, mogao bi knjige i knjige da ispisem i svaka bi bila drugacija.
    Jedino sto mogu da priznam jeste da se divim zenama koje nose svo breme svojih zivota samostalno , bez tudje podrske. I takvih primera je mnogo sto samo dokazuje da su zene mnogo jace i stabilnije od muskaraca, ali i da znaju da budu i vece ,,budale,, od muskaraca…
    Mogu sada da me napadnu muski , ali stojim iza svojih reci i jednostavno: divim se zenama.
    Voleo bih kad bi svi muskarci voleli i postovali svoje zene i svoje brakove ili veze kao sto to cinim ja i kad bi znali da cene ono sto imaju ispred sebe…
    Podstakla si me da postavim jedno pitanje, ali nije za ovu temu, jer mi se cini da bi je jos vise prosirilo, pa cu zato na svom blogu jednom prilikom da to uradim… Izgledace otprilike ovako: Sta to radi devojka od tridesetak godina sama???? I dacu konkretne detalje. Bas me interesuje sta ce reci sve tvoje i moje citateljke na tu temu???
    Pozdrav od Dede.
    Srecno svim zenama !!!

  34. Ako zena u tridesetoj jos nije nasla coveka svog zivota i ceka da joj sve bude kako trebaa pri tom ne razmislja o tome da bez obzira na sve pomerene granice za udaju i radjanje njen bioloski sat ipak otkucava onda je jednostavno neko ko se zanosi da je zadovoljan svojim zivotom. Ja se i danas pitam sta sam radila dok nisam dobila dete a to pitanje sebi postavljam od kako sam se porodila. Uz sve sto sam radila a sto jedna mlada osoba moze da radi u vreme studiranja, putovanja i svega onoga sto te godine nose ja se tako tesko setim sta je to bilo i sta god da je bilo bilo je nepotpuno.

    Deda, komplikovano ti ovo pitanje i otvara mnogo potpitanja.

  35. electrasdreams Says:

    Jeste komplikovano ali i objasnjivo, i nije neka velika filozofija. Pricali smo o pravu na izbor. A roditi dete jeste PRAVO a ne obaveza, jer to tako treba. Kada bi ljudi shvatali da to jeste pravo, ne bi bilo toliko unesrecene dece.

  36. Granica radjanja se pomerila, sada sve cesce(govorim u A.)zene radjaju prvo dete sa trideset… Ja sam za slobodan izbor, ako i kada to zena zeli…
    Onda kada verovatno ostvari neke svoje ciljeve, poslovne, privatne…i shvati da je vreme i njena zelja za detetom tu….kada oseti da je dovoljno putovala, ludovala, postala mozda uspesna poslovna zena i konacno nasla nekoga sa kim bi zelela da ima dete… ili mozda i da ga sama odgaja…
    tema otvara nova pitanja i vidim da ce biti zanimljivo diskutovanje….
    pozz svim ucesnicima….

  37. To treba da bude slobodan izbor naravno ali sta kad se taj izbor osporava jer nije lepo, jer nije vreme, jer nije red? Govorim samo o onim zenama koje bi al’ ne semju zbog slova srama koje ce kasnije nositi i one i njihova deca.

  38. Mahlat,ne volim da pisem o sebi,ali ima par stvari koje sam naucila i kojih se drzim.
    -u se i u svoje kljuse
    -budi to sto jesi
    -ne prodaji se za skupe pare,moze ti se to kasnije odbiti o glavu.(to je takode u vezi sa stavkom 2)
    – sve je stvar izbora,ne prisile
    -ako moze lijepo…Moze!,a ako ne, svako svojim putem.

    Mozda zvuci pomalo militarno,ali tako je kod mene.Ili imamo kicmu ili hrenovku od kicme. 😉

    poz🙂

  39. КОНСТАНТИН Says:

    Konstantine, moral je odavno postao relativna stvar svedena na to da je moralno sve ono sto se ”meni” svidja a ostalo nije.

    Е баш ово сам хтео да чујем од “тебе”. И мислио сам да је то у питању, наравно не осуђујем те нити пак имам зрнце жеље да те убеђујем у некакве (без)вредности. Не будимо субјективни. Хришћански морал је прецизно одређен и као такав непроменљив. До највеће расправе између нас долази зато што ти субјективније посматраш многе појаве и појмове од мене. Свако свођење нечега на нешто је лична, свесна или несвесна девијација. На пример ако неко схвати да треба да краде зато што то сви раде, то није лична већ погрешна интерпретација Хришћанског морала. Много смо га, дарлинг, иступили у последње време. Да се окренемо мало тандара-броћ коментарима? А?🙂

  40. zihernadla Says:

    ko god ima dilemu šta treba učiniti sa svojim životom, ili životom svog deteta/ce da bi okolina bila zadovoljena, ima gadan problem….čini mi se nerešiv😦

  41. Konstantine, reč meni je stavljena pod navodnike jer znači navodno meni, mogla sam da napisem tebi ili nekome, prema tome to nisi čuo od mene, tj nisi čuo ništa o mom poimanju morala već sam iznela svoje mišljenje o tome kako se danas poima moral.

    Ha пример ако неко схвати да треба да краде зато што то сви раде, то није лична већ погрешна интерпретација Хришћанског морала – ovo stvarno ne razumem. Sta si hteo da kazes?

  42. Mahlat sve te razumem i nadam se da ću i ja uspeti njenom tati na lep način da objasnim neke stvari.

  43. КОНСТАНТИН Says:

    Хтео сам да кажем или је морал или је неморал. Не постоји мало бољи морал, лошији, онакав, овакав. Зна се тачно шта је. Видиш, ти си изградила једно своје такотребање које се разликује од мог, неважно је чије је приближније вредностима Хришћанског морала. Десило ти се то што ти се десило у животу, као што рече није смак света, и ти си направила у датим околностима једино могуће лично такотребање. Глупо је враћати се у прошлост и преиспитивати, али да ли мислиш да би било боље да си се, ето на пример, као Суске, удала за неког кога волиш, родила децу, живела у добром браку и тако?

  44. Meni se nije desilo, sama sam izabrala tj iskoristila svoje biolosko pravo da rodim dete sto ne podrazumeva da sam u tom trenutku morala da se udam da bih zadovoljila drustvene norme. Ja sam se udala za nekoga koga volim i zivim u braku a udala sam se onog trenutka kad sam pozelela sa nekim da delim dane i noci. Ne, ne mislim da bi bilo bolje da sam gledala kako da zadovoljim moral o kom ti govoris. Da li je nemoralno to sto sam uradila? Nije hriscanski? I to sto sam rodila dete ne da nije dovelo do kataklizme nego je obogatilo moj zivot. E, sad, sto ja nisam po hriscanskim merilima, ako je to merilo, nije mi zao.
    Ovo tvoje pitanje je u sustini za mene ponizavajuce. Ne vidim ni jednu razliku izmedju Suske i mene. Otkud ti ideja da je moja proslost za preispitivanje?

    I da ne zaboravim, ja nikada nisam trazila ali recimo da sam sanjala da nadjem muskarca sa kojim cu ziveti a ne pored koga cu ziveti i tako zadovoljiti formu. NIsam zelela da budem slepi putnik nego saputnik.

    I da rezimiramo, po tebi je moralnije ziveti kao u mom postu a nemoralno ziveti kao ja!

  45. КОНСТАНТИН Says:

    Извини, није понижавајуће, а таман посла да је твоја прошлост за преиспитивање. То је твоја прошлост коју поштујем као и тебе и уопште не сматрам да је твоја различитост лоша. Ја сам само поставио једно хипотетичко питање, уосталом све ово што пишем су само размишљања. Аман, можеш ли ти да верујеш да си ми драга као и пре ових просеравања. Сад се кајем, знаш, јер схваташ све нешто погрешно. Жено мила, извини, није ми уопште важна твоја прошлост већ твоји квалитети. Живети као у твом посту управо није морално и то је својеврсни напад на морал. То! У последње време си већином моја написанија схватила погрешно и, што ме посебно боли, увредљиво са моје стране. Не знам, можда тако делује, али никад нисам имао намеру да омаловажим било шта што има везе са тобом, само сам размишљао о теби на свој начин и писао, очигледно непрецизно. Ја стварно не знам шта друго да радим осим да престанем да пишем овакве коментаре. Цела ова преписка је један глупи неспоразум са очигледно лошим последицама по наше пријатељство. Жао ми је. Искрено.

  46. NEGDE JE IZBIO KURSLUS A MRZI ME PONOVO DA ISCITAVAM KOMENTARE DA BI GA PRONASLA.KOMENTARI SU SJAJNI SVAKI NA SVOJ NACIN A DA BI PRONASLA TAJ KURSLUS ZAMOLILA BI KONSTANTINA DA OBJASNI KOJE SU
    TO VREDNOSTI HRISCANSKOG MORALA.JESAM HRISCANKA ALI SE MOZDA NEZNAJUCI NE PRIDRZAVAM TIH MORALNIH HRISCANSKIH KODEKSA.
    UNAPRED HVALA KONSTANTINU NA ODGOVORU

  47. Konstantine, nema potrebe da se izvinjavas, zaista, ti pitas, ja odgovaram, i nema hipotetickih pitanja bar nekad me pitas da li mislim ono to si me pitao. Ti i ja razmenjujemo misljenja, samo to, ja o tebi ne mislim ni bolje ni gore nego sto sam islila pre ovoga. Ne treba da prestanes da pises komentare, naravno. Treba da budes samo precizniji, nista vise. Dakle, jasno posto glasno ovde ne moze.
    Ja sam sklona tome da impulsivno reagujem ali nisam sklona pogersnom zakljucivanju, bar mislim.
    Ovo nema losih posledica, ne trazim ja da mi se ide uz dlaku, kad me nesto povredi, povredi me. ali kao sto rekoh nije smak sveta. Da bi smo ovo rascistili, ne konflikt medju nama nego stavove potrebno je mnogo vise od ovih nekoliko komentara i ovog mesta koje nas ogranicava u komunikaciji.

    Crvenkapa, nije kurslus, ovo je samo razmena misljenja, jos niko nije usvojio misljenje onog drugog i to je to.

  48. Ja sada nista ne razumem…sta su sada tandara-broc komentari? 😯

  49. Ja moram da ti kazem da mislim da je tvoj prvi komentar,koji je zapravo odgovor zmaju,kljuc za razumevanje takvih zena. Njoj je to najnormalnije. Tacno! Svako zivi kako najbolje zna i ume,a sad cu dozvoliti sebi i ovu slobodu da ti kazem da si toleranciju i neosudjivanje koje zelis sebi duzna i drugima. Pa daj neki pozitivan post, nesto lepo,jer ovo se sve ne razlikuje puno od tvoje prijateljice iz primera. Ona je udata da bi kukala na muza,a ti si izabrala svoj put da bi kukala na okolinu koja te osudjuje. Mislim,tako ispada, odnosno moze i tako da se interpretira.

  50. Magi, o cemu ti govoris? Ja nisam izabrala svoj put da bi kukala na okolinu koja me osudjuje. To je moj zivot i ja ne kukam nego primecujem ali to je ocigledno komplikovano.

    Sta si ti izabrala da bi kukala?

    I ja cu sebi dozvoliti slobodu pa cu ti reci da nisam procitala vecu glupost od ove da neko bira svoj put da bi imao na sta da kuka.

  51. Iako su ovo zajebano ozbiljne teme, dacu sebi oduska kako bi okrenu malo na salu i pokusao na neki nacin da vam dam do znanja da je zivot prelep da bi se trosio na preozbiljnu razmenu misli, i bala, bla…
    Pitao komandir u vojsci sta je moral?
    Javio se Pirocanac i rekao: Ja sam moral da dodjem ovde….
    Ajde ljudi , opusteno … Svako od nas kroji svoj zivot onako kako hoce i zeli.. Ako se nekome ne svidja moj nacin zivota, njegova stvar. Dok je meni lepo , to je to…
    Izvinjavam se sto spamujem, al nekako moram…

  52. Ma Deda ne izvinjavaj se, ja sam vazda bila otvorena za sve vrste spamovanja😀

  53. ne mislim da neko bira svoj put da bi mogao da kuka, nismo se razumele, nego ti rece da zene kukaju na muzeve a ostaju sa njima, ja kazem da ti cesto opletes po ljudima koji zive drugacije od tebe, a da ti, s druge strane, nije pravo sto tebe osudjuju. pa kazem, ako si za neosudjivanje, onda neka to vazi u oba smera. u nacelu se slazem sa onim sto je izneto u postu. ja bih pre kaznjavala ljude koji kazu detetu: da tebe nije bilo, nego ljude koji biju decu, ali daj nesto pozitivno, nemoj stalno neke kritike. eto, to.

  54. КОНСТАНТИН Says:

    Ето Саро и Деда је за тандара-броћ коментаре, послушајмо га.

  55. Konstantine slazem se ja sam uvek za salu………samo ovo su stvrano teske teme( ja sam uvek na strani dece)…..i hajde idemo dalje……..

  56. Sve po želji.

  57. Slucajno naleteh na ovaj post. Nazalost, poznajem i muskarce koji su spremni da se ozene “eto tako”. Jedan je moj (u ovom trenutku u postupku razvoda) zet. U drugog sam zaljubljena. Covek hoce da se zeni “jer mu je vreme”. Zeli decu. Ok, razumem, ali ne razumem. Znam da zeli mene, ali je sa drugom jer mu “racionalno odgovara” a u mene “nije siguran”. Ne moze doduse ni da bude kad nismo nista imali.
    Komentar koji je dala Suske daje mi nadu u neku ruku da ipak postoji mogucnost da moj brak jednog dana zaista bude onakav kakav zelim – iz ljubavi i u ljubavi do kraja. Sa druge strane, moja skorasnja iskustva me plase.
    Pitam se da li u nekom trenutku svi pristanu na kompromis…?

  58. Ne znam, zaista, ispada da jednog trentka pristaju. Ja sam nekako za to da zivot nema kompromisa, tih velikih, pa ispade da nisam u pravu. Ispada da je najvaznije da budes po volji drugima.

  59. Nekome se ljubav desi ranije, nekome malo zakasni, a nekome se ne desi nikada.

    Odluke koje donosimo, kad se “prave ljubavi” desi, ponekad znaju da budu ishitrene, iz nestrpljenja da se ista desi. I zeznemo se, i shvatimo da nije bila prava, najčešće kad se prava malo zakasni. I onda nastane problem.
    Da li prihvatiti tu pravu “pravu ljubav”, ili trpeti lažnu “pravu ljubav”.

    Bia sam zajedno sa dečkom 6 i po godina. Podrazumevalo se da treba da se uzmemo, ali sam rekla NE, jer nije bio pravi. I nisam tražila novu ljubav, gotovo sam mislila da je to nemoguće. I kad sam se najmanje nadala ljubav se desila. Čak sam mu rekla da se ne nada ničemu ozbiljnom, jer je klinac, i da smo zajedno jer mi je dosadno malo … pa tako. Važi, rekao je i … eto važi još 😀

    Ne znam da li je MORALNO, ali je biti iskren i pošten prvo prema sebi, a zatim prema drugima, sigurno hrišćanski.

Leave a Reply

