Bosanski lonac

… ma nema ovo nikakve veze sa Bosancima, prosto se to tako zove. Mogla sam da kažem i Leskovačka mućkalica ili… Djuveč… sve vam je to isto – sve po malo a ništa konkretno…al’ ukusno je… mada, o ukusima ne vredi raspravljati.

Odlazak u rodni grad je baš… ma… prilika Kurti i Murti da ti se lažno obraduju, prilika bivšoj hmmmm… pa, recimo, ljubavi da ti kaže kako te nije zaboravio kao da ja ne znam da je mene nemoguće zaboraviti, prilika starim prijateljima da štrpnu po malo od tvog ramena, onoliko koliko im je potrebno za plakanje. Svaki put se vratim raskomadana al’ puna k’o ovaj Bosanski lonac ako to uopšte može.

Ne volim susrete sa ’’hmmm bivšim ljubavima’’, potezanje za ruku da popijemo u čast starih, dobrih, vremena. Da je vreme bilo dobro ne bi bilo staro. Uostalom, vredi li nazdravljati nečemu što je umrlo. Stvarno nema smisla. Ne volim onaj trenutak kad taj neko skupi hrabrost i kaže – Mogli bismo ti i ja nekad da… ja jadna počnem da mislim, mislim, mislim i na kraju zaključim da nismo mogli uopšte, i ono što smo uradili smo jedva nategli. I ja sad kao treba da evociram uspomene pa još da se trudim da ih ulepšam. Odma’ se iznerviram i naoružam. I postanem otrovna. Šta me, bre, jebeš sa zakašnjenjem od mali milion godina. Da ga pitaš a što nismo mogli mož’ da rizikuješ da zaboraviš šta si pitala.

Garant’ bi pokušao da me navuče da sad radimo ono što smo mogli a nismo onda kad smo mogli pa bi baš lepo bilo da možemo sad kad u stvari ne možemo jer ja nemam želju da nadoknadjujem svoj život zato što sam starija i blesavija to jest zato što on misli da treba da u’vatim svaki zadnji voz jer i nisam u nekoj prilici da biram vozove.

Ja ostajem čvrsto pri stavu da mi još ništa ne beži, da nisam zakasnila a ako baš i jesam da uvek naiđe drugi. Voz, mislim. A i nemam nameru da se poigravam svojim životom samo zato što mogu. Kad sam mogla nisam, sad neću.

Sad bi on da me razvlači k’o seljački sin ‘armoniku dugmetaru. U ime ’’starih, dobrih, vremena’’. A uvek sam govorila da ne podnosim te ’’harmonika’’ tipove. Prvi momak u selu uopšte ne znači prvo mesto i kod mene. Ni zadnje. Neka mesta zauvek nestanu. Kao u onoj igri u kojoj se smanjuje broj stolica a broj guzica ostaje isti. Pa ko bude brži. Problem je taj što nisam ja bila ta koja je smanjivala broj stolica.

E da sam bila pametna k’o što se ovde pravim ja bih ga pogledala k’o krava mrtvo tele i otišla. Prethodno bi se na peti okrenula u mestu, tek onako, da dignem situaciju na nivo. Al’ nisam. Mene uvek jebucka neki djavolak pa tako upitah:

A što, ‘leba ti, šta bi ti to meni sad ponudio, čime bi mi ulepšao život?

Dobijem odma’ stručno predavanje u stilu – nekad sam bio mlad i glup a sad sam mator i pametan, nekad nisam imao pojma, sad znam sve – moja vajda od toga bi bila – seks do padanja u nesvest! Diskrecija zagarantovana.

Onda on dobije moje stručno predavanje kako ja odavno ne padam ni u nesvest, ni na teme, ni na dupe, naročito ne kad mi neko ponudi odnos od prostog u prosto proširen. Zaletim se, počnem da penušam i bljujem vatru i odjednom stanem i pomislim – Bog te mazo, šta ti ovo u stvari objašnjavaš!

E, onda sam se teatralno okrenula i dobacila preko ramena to o odrastanju i proporcionalnoj pameti u odnosu na dizanje prosečnog četrdesetogodišnjeg spolovila.

Al’ džaba, natera me kreten da se prisetim koga sam sve u životu srela i šta su sve nagurali u mene što milom što silom i zaključim da sam ja u stvari jedan običan Bosanski lonac.

Šta su mi sve govorili…

Al’ nisam loša ispala.

Bar mislim.

Mogla sam da budem mnogo gora.

Suma sumarum, nije što sam Bosanski lonac nego što umem da počnem da se dimim onda kad svi misle da sam se oladila taman za konzumiranje.

Valjda je poenta je u krčaknju. Dobro se to ukrčkalo u meni. Ja sam se krčkala na tihoj vatri dok su drugi mislili da me kuvaju turbo, u ekspres loncu.

Jebi ga!

37 Responses to “Bosanski lonac”

  1. electrasdreams Says:

    Stvarno si mogla da ispadnes gora. Da ne budes bosanski lonac. Ovako je dobro, veruj mi.

  2. sanjalica Says:

    Taj se bivsi bas zeznuo sto je mislio da te skuvao na brzaka!
    Sigurna sam da si dobro ispala, posle tolikog kuvanja!🙂

  3. КОНСТАНТИН Says:

    Стара кока добра јуха!

  4. Konstantine, to jeste, al i ta juha mora da se kuva letnji dan do podne a u bosanski lonac ne idu kokoske nego krupnija goveda. Da zbas samo!

  5. Nema nazad, nema opet… Tu vaze one kosooke mudrosti, kao, ne ulazi se dvaput u istu reku… Podgrevanje starog je uglavnom znak neinventivnosti i ucmalosti… Steta sto to mora ponekad grubo da se pokaze al’ sta drugo da radis ako se likovi, onako bezobrazno, naturaju… Nek’ si ga, stagod da si ga.

  6. Mene uzasneodsustvo talenta za obracanje, komunikaciju…

  7. zihernadla Says:

    ja čak i ne komuniciram sa bivšima…šta ima da pričamo, da smo prijatelji nismo, da smo ljubavnici nismo, da mi neko priča pošto je paprika ili audi a8, ne zanima me…šta će mi? Ćao-ćao…i toliko🙂 Ustvari, najbolje je da se i ne srećemo😀

  8. Neka si se ti toliko krckala jer je odluka prava.

  9. Ni ja ne bi da pricam, obicno se napravim d ne vidim al’ kad stanu ispred mene nema dalje. Postoje oni koji ti ne daju da ne pricas sa njima.

  10. Kako takvi likovi uuuuuvek nastupaju sa ubedjem da nema sanse odoleti im-kao , celog zivota se kajes sto si NJEGA propustila. Bas bih volela da sam mu videla facu nakon, sto kazu Zajecarci, nafutkavanja (al sa onim njihovim naglaskom).

  11. Kako kazu?!?🙂 E baba, baba… uvodi novo-vlashkomalski na blog!🙂

  12. NAFUTKALA SAM GA – kazu

  13. A odakle si pokupila to saznanje? A?🙂 (znatizeljan)

  14. КОНСТАНТИН Says:

    🙂

  15. Mogu li da dobijem precizno objasnjenje sta mu to uradim kad ga nafutkam. Nikad cula, da znam sta radim🙂

  16. zihernadla Says:

    šutnuti valjda😯 foot=noga, stopa=dati mu nogu u dupence:mrgreen:

  17. E ako tako kazu Zajecarci tesko da ima to poreklo. Al’ noga u dupence moze!

  18. Pa mozes sta hoces- sutnes, pljujes, psujes, nazoves ga svakojakim pogrdnim imenima…sta ti je god volja. Sveobuhvatan izraz. Mnogo zgodan. Ja sam ga cula od drugarice i sad mi pao na pamet. Najbolje je ako ima Zajecaraca da vam oni objasne. Zao mi je samo sto ovako ne mozete da cujete naglasak.

  19. Dakle, kaze se naf-U-tkati.. osnova je, da izvinete – fut! (ne foot). Znacenje ce Vlasi da vam objasne!🙂 A ja cu sutra da prodjem malo gradom da vidim dal’ ce neko da me na******… znate vec..😉

  20. Mogu da zamislim naglasak😀
    Ti, Drnch, vodi racuna kako ces da se setkas, da ne bude da budes,cek da vidim, NAFUTKAN!

  21. Ako me neka nafUtka… odma’ znam cija je drugarica!🙂

  22. Moja nije garant! Meni drugarice kazu da sam baksuz i da cu se kajati! Cija je?

  23. Eeeeeeeeeeeeeeeee, sad ste mene nasli, a? Nije to lepo 😀

  24. Sto , bre, Baba , meni ovo bas slatko jos samo da ga definisemo.

  25. A inace Drnch, nisam sigurna da su u Zajecaru Vlasi, a izraz sigurno nije njihov. To ti je savremena kovanica, ko zna cime izazvana. Uostalom, sta li se pa ja ubijam tumaceci je. Znam samo kako sam je ja shvatila i bas je bila zgodna u ovoj prilici. A ako me jos budes izazivao moracu da te na………😀

  26. Sta fali… znash kako se kaze: deda za repu, baba za dedu … a mi svi za online babu!🙂 Zezanje na stranu, zajecarska (ustvari timocka) varijanta srpskog jezika je prica za sebe… mozda ce neko jednog dana to da sistematizuje… zasad uzivamo samo mi sa tamosnjim korenima… *ustvari imnam jednu knjigu o tome!) ….Ali, da se vratim na temu… neki likovi su sebi zaustavili vreme.. i misle da mogu da nastave gde su stali… ne znam… mozda mi tako izgledamo onima koji su se iselili na zapad, pa dodju kod nas… Ali… to nije opravdanje za startovanje… to nema veze sa prohujalim vremenom… to je nerazumevanje promena u ljudima, okolnostima, poziacijama… to sve cini nase licnosti.. Oni nemaju pojma koga startuju… startuju neku sliku koju su zadrzali u zaspalim vijugama… Izvini za primer, Mahlat..😉

  27. Draga bako, Zajecar poznajem kao svoj dzep…. u Zajecaru, naravno, nisu samo Vlasi… ali rec, da izvines, “fut!” jeste vlaska i o tome pitajte, recimo, … dedu! (generacuijska nedoumica?)🙂 On ce u Krivelju vec da nadje svaku primenu iste! 😉 A ja ujutro, sticajem ne bas veselih okolnosti, tamo putujem… sto mi niklad nije tesko…

  28. Deda obozava ovu rec i cesto je koristi, sto ce se reci da poznaje njeno znacenje. A ja se salim, nisam se stvarno naljutila toliko da te na……..😀
    I nije lepo vise da se kod Mahlat dopisujemo ti i ja.
    Pozdravljam te od srca domacice bloga. Kakvi gosti!?

  29. Drnch, nema veze, kod mene mozes kako oces sve dok ne pocnes – mogli bi smo mi… ovo, ono…😛 Srecan ti put pa donesi neku lepu rec,

    Baba, da izvines, meni su gosti taman!

  30. Ako tebi kažu da si baksuz, pitam se šta li sam onda ja?😯

    Čak i kad mi stanu ispred, ja ne stajem, prođem kroz njih, ako se nekI drzne da me u’vati za rukav onda ga s’oproštenjem slatko nafutkam i tol’ko:mrgreen:

    Stvarno ima ljudi, koji misle da nečiji život počinje i završava se sa njima, i ja se iskreno isčudim dobro kad to čujem.

  31. shaputalica Says:

    e, ako ne počnem sutra da nafutkavam redom, ništa neće da bude!😆
    Elem, bajo (rekoh ja upravo zamišljenosusretnutomzarukavvukućembivšem) ako ti nisam dala onda kad sam bila mlada, lepa i glupa, da l’ stvaaarno misliš da ću ti dam sad ovako matora, još lepša i pametna?!? Sedi di si ni za di si nisi.
    A rekla sam skoro nešto slično. Al’ ne vredi. Kako takvi likovi obavezno misle da su razvaljivači od frajera i da oooodma’ sad iz mesta ima da se zanesvestiš sam’ ako te pogleda, nikad mi jasno biti neće.

  32. Suske, da me naucis kako se prolazi kroz te, sto kaze ova sto sapuce, zamišljenosusretnutomzarukavvukućembivše, mooooolim te!

  33. mahlat😯 😀

    Pa ne vidim ih … mislim onog momenta kad ih ugledam ja ih ne vidim, i onda ako reše da se “opričaju” pitam koji bre ti beše … onda postanem zaboravna …. i tako:mrgreen:

    Ma tako priđu samo jednom:mrgreen: posle sam sve drugo samo ne normalna, a ludima se ne prilazi …:mrgreen:

    E sad, ima slučajeva raznih, ali mi je najgora varijanta, kad me pitaju “pa šta si bre videla na ovome?” al’ ti nisu u privilegovane bivše (ali mi pade na pamet da pomenem)…. uff 👿

  34. Zeno ne vidim ih ni ja al’ kroz njih ne umem da prodjem. Ja pravo-on stoji, ja desno i on napravi korak, ja lepov, on opet napravi korak, tako prvo odigramo valcer pa ja jadna stanem i kazem: Sta ‘oces bre? I onda krene sve ovo sa mogli smo itd.

  35. Kad porastem bicu Suske, majke mi….samo jos da naucim da prodjem kroz njih…
    Ja sve nesto uvodim kategoriju ,, Virtuelnog straha,, ali ga nemaju svi , pa cu zato da uvedem Suskinu kategoriju,, Prolazak kroz,, ….
    Ma mora da vredi i da je korisno, ako nista drugo, barem ce mi pritisak biti normalan 😀

  36. Moji bivsi, svi negde daleko, pa ih fala bogu i ne srecem. Al takima sto se kurce, samo izvuces neki grozni detaljcic za saranjivanje. Gruba rec iz raja izasla za umisljene Trebinje. Trebinje kad me vidis emi me🙂

  37. meni se to sretanje desi tako jednom na godinu, al’ ovi moji su kukavice ne prilaze…. :mrgreen:

Leave a Reply

