Panika s osvrtom na estradu ili da l’ da budem kulturna il’ da se opustim

Pade mi jutros na pamet ovaj post, ne znam da l’ ga se sećate. Rek’o mi Drnch da razmišljam šta da spremim skorodolazećoj svekrvi panika a ja, jelte, moram i muziku da pripremim da vidi kako je veselo u našoj kući.

Ovo je post:

Jutros nisam uključila TV čim sam otvorila oči. Primetila sam da mi se tako, dok vrtim programe u uši i glavu uvuče najkretenskija pesma koju je neko mogao i da napiše i još uz nju da komponuje muziku, pa ili je, ako je pevljiva, pevušim ceo dan ili ceo božji dan razmišljam da l’ je normalno da neko peva to što peva.

Pre neki dan, tako, pojavi se na ekranu žena, peva: ”Ja sam žena razvedena, al’ nisam jedina, mnogo takvih žena oko mene imaaaa…” – obučena u skladu s pesmom, kaubojski šešir na glavi, kaubojske čizme na nogama, između obučena k’o kauboj, i taman se ja udubila u razmišljanje da l’ ovo osniva stranku, Bog te mazo, i šta će da zajaše do kraja ove recitacije kad ulete moja ćerka i isključi. Ostadoh uskraćena za happy and al’ to me navede na razmišljanje – gde su, bre, one lepe pesme, bez kojih ne možeš da patiš, sečeš vene, ženiš sina, napiješ se i lomiš čaše u kafani.

Nema više onih lepih, ljubavnih, pesama kao što je ”Mito bekrijo” – em ga voli, em ne može da dočeka kad će da dođe i ispuni obećanje, em će i staru majku da mu gleda što u stvarnosti ne postoji. Meni je to najljubavnija pesma, majke mi. Gde ćeš veći dokaz ljubavi nego staramajku da mu gledaš dok te ona mrzi što voliš njenog sina.

Ili ”O jesenkse duge noći…” ja odmah zamislim kako ona stoji na prozoru, napolju pomrčina, do ponoći ga čeka, sva ustreptala, kad će da joj stigne nacvrcan iz kafane a od ponoći, kad vidi da ga nema da nailazi kroz sokak, čupa kosu sa glave i proklinje sudbinu što se rodi k’o žensko a ne k’o vinska čaša.

Kad malo bolje razmislim, svaka pesma peva o tome kako se on negde našljemao, pa kad se setio da ima kuću i ženu krenuo kući a ono mu  od  kraja sela gde mu je mehana, putevi do kuće krivi i uski, pa dok stigne on se lupa u glavu i tako stigne kući neočešljan, jelte, jer ko pije taj se ne češlja. Naročito ako je u mehani na kraj sela – ko će tamo da ga gleda. Ona za to vreme stavlja ‘ladnu trajnu, štirka čaršave i rasprema mu belu postelju, i moli Boga da joj živ i zdrav stigne kući pa da joj tako našljeman ljubi belo lice i uske trepavice.  Od svega toga on zaspi na kućnom pragu zbog čega ona reši da sledeće noći iznese krevet napolje i dok ga cima do verande pevuši: ‘’da prilegne moj deran, kad se vrati nakresan’’.

Kad bi neko strancima preveo sve naše pesme mogli bi samo da zaključe kako naše žene od kako se zadevojče pa do crne zemljice pletu kike pa raspliću kose i uzalud se nadaju da će bekrija, ako ne da se opameti, da se otrezni jednog dana.

Ako on zapeva to uglavnom bude neka alarmantna mučiteljska pesma – ‘’Oj, oraje, oraje, ustaj mala zora je…’’, njega boli glava a pilići moraju da se nahrane, o ostalim sitnim i krupnim živuljkama da ne govorim. Po podne će malo da joj se izvinjava što se opet zapio sa starim društvom što ne znači da je ne voli, obećaće da neće više nikad a uveče čim čuje tambure ima da skoči na bure i da se otkotrlja do prvog kafančeta.

I eto, to je prvo dovelo do onoga da se jeleci sami otkopčavaju, i da ucveljena sa raspletenim kosama ukapira da celer može da bere i sa nekim drugim, pa kad je nana opomene da zakopča jeleče ona onako opamećena odgovori: ‘’Šta ima’ da ga zakopčavam kad momci vole otkopčano!’’

I tako ukapiraš da ti je u životu sve uzročno posledično. Od Mite preko Fate. One Fate – dušmanke, zbog koje on noćima ne spava al’ čaše vina ispija, nije lud da sedi kući i pravi promaju a kosu za rasplitanje nema.


To vam je, dragi moji, i dovelo do ove pevačke emancipacije, sad žene skidaju brushaltere (moraju, još nije izmišljen brushalter za onolike estradne sise), gaće ne nose a ako se prevare da ih obuku obavezno ih negde zaborave i traže da im se deca prave pod svetlima kazina – tamo gde noramlnoj ženi ne padne na pamet da pravi decu i još pevaju ‘’Rodiću ti sina na tebe da liči’’ – odmah ga obavesti, da ne ispadne posle da liči na komšiju, budi Bog s nama!

Nego sve vam je to kao u onoj pesmi ‘’Moj živote da l’ si živ…’’ vrhuncu estradne poezije uz koju naš narod seče vene. Odmah da vam kažem –  nije živ. Crko od muke! Koji život to može da podnese.

Ovih dana ću da vežbam razbijanje čaša i čim naučim odoh u kafanče da naručim ‘’Đelem, đelem’’. Ništa ne razumem al’ znam da je neka golema tuga u pitanju. Kad patim, da patim sa pokrićem.


Il’ da ja ovu moju pitam o’š monolog il’ recitaciju, da se ne zalećem mnogo…

Il’ samo da kinem  nazdravljezi6ce5

pa da joj dam šećer i vodu što reče Drnch.

Mislim, obećavala je da će zbog mene da se besi na sred Terazija, da skače u mutno Dunavo, računam ako će da umre da joj pripomognem inače ćemo svi da pocrkamo.

Savete za prigodnu pesmu i ponašanje upisati dole.

27 Responses to “Panika s osvrtom na estradu ili da l’ da budem kulturna il’ da se opustim”

  1. Ja najvolem onu-`Aljinicu boje lila. Jedino ona isla da ga prevari, ove sve cekaju a njih nigde. E, ova lepo obukla `aljince i otisla kod drugoga, nije se zaljubila, nego samo `nako:mrgreen:
    Al` ta nije za svekrivu jbt.
    Pusci joj ono-‘Ne kuni me, ne ruzi me majko’-Luis bre. Pesmom ces joj reci sve🙂

  2. Nista ne vredi da te savetujemo! Pripremi ti par prigodnih pesmica, obici se onako kako mislis, pa ces prosacovati situaciju. Kako bude, matora uvlakaca raspolozena! Spremi i minic i farke i ovakvu neku da ti se vidi pola poprsja, a posto si jebozovna, matora ce da crkne od muke. I ja mislim da bi Luis bio ok! Ajd, srecno i jedva cekam da cujem kako je prosla poseta! Mogla bi da spremis i neke kolace, npr. koje matora ne voli, e, jebiga, otkud si znala a mozda i malo masnije i sa puno jaja! Izreskiraj se, jedan je zivot!:)

  3. …”mirno spavaj, nano…pa joj kazi da je tvoje srce ipak zatarabljeno, ali samo za nju, nanu njegovu, i da si kljuc bacila u isti taj mutni Dunav a on ga odneo cak do tamo, ne do Crnog mora nego nasao put pa ga haknuo u atlantski okean, da bude siguran da, kada ona iz ocaja skoci u taj zamuceni i zagadjeni Dunav, nikako nece da ga nadje.

  4. Ova lepo kija, majke mi…
    Pozdrav za tvoju svekrvu od Dede…. 😛

  5. Ti si luda,a ja jos ludji sto ovako pijan ko cuskija uspeo da iscitam sve ovo.Bez prigovora o pijanstvu,molicu lepo,tek sam krenuo pa svratio do kuce. Za Svekrive je najbolji lek zet pijan ko cep.

    Hik!

  6. He, he, Zmajcek nije ni video ovu sto kija, samo cita slovca, he, he…😀

  7. A men se uvrtela Seve, psujem joj sve vec tri dana! 👿
    “Muskaraca tona, turbo je sezona! Joooj sto volim miris kamiona, soferskih gostiona! Ljuuuulja se kabina, tuuuurbo je masina! Mali, mali, meni toga faaaaaali, gas do daske bebice!” A?! :mrgreen: Tol’ko o tekstovima, a sto se tice drage mame, sad nem inspiraciju. Moram da se setim neke gadne. 😛

  8. @Deda,men gace pucaju tako kad prdim :))))))))))))

  9. Zelena, ne moze ta pesma nikako, ne bi joj rekla ”mama” nema trika😛

    Dudo, jes! Nek ide zivot😉

    Elektra, nasla bi ta, baksuzi uvek nadju, ako nikako drugacije ono slucajno!

    Deda, ako ‘oces da se zavadjamo ja cu je pozdravim…

    Zmaju, sledeci put da ides pravo kuci, vis da nisi video ovu sto kioja😀 i ovde zabranjeno to od cega ti ouaju gace😀

    Sanja, koja debilna pesma, sace ona da osvane u svim kabinama, jebes kamion ako unutra nema seve! Ukrao onaj Bregovic negde, sad su mu kamiondzije ciljna grupa😛

  10. Ja taman svratila da pitam jel opet radis ono, il, nedajboze, mama poranila, pa te nema, kad ono ti dosla! 😛

  11. Hazbnd da joj pusti Luisa bre.
    A, ti mozes-Volim diku, dika voli mene😉

  12. Moze ona od Familije: “Sto ja volim taj seks”
    Ako se izbeci, ti kazi: “Keks, mama, keks! Ne valjeju nam zvucnici a pesmu sam dobila uz kuvar!”:mrgreen:

  13. “Joj što volim miris kamiona…”

  14. Drnch, ma otpevacu joj nesto autorski, mislim repovacu, onda mozes kako ‘oces😛

    MOgu ja da napravim program i da ga nazovem ”Od Mice trofrtaljke do danasnjijeh dana” pa neka bira😀

  15. Zelena, jos mislim, odigracu joj, bre, nesto oko sipke, kad me ogovara a ima zasta😛

  16. …hihiii samo daj Micu Trofrtaljku… idi begaj, gde se Mice seti….ja mojoj ne bi nista pevala, ja bi odma davila…… hihiihi

  17. …i da dodam bez karanfila….
    😆

  18. Sarah, pa kako bi joj pevala vidis po izboru😀

  19. Kaze se kuranfil😉

  20. J..o vas kuranfil, da l’ ima goreg, ruznijeg, odvratnijeg sveta. Sluzio je samo za prijem u SK, sa’rane i sindikalno cestitanje Osmog marta. Crko ko ga je razmnozio po svetu😛

  21. Urokljiva sveta – cveta😦

  22. Jes vala odma da crkne taj koji ga je razmnozio….. citam jadna po nekoliko puta ne bil’ uocila neku greskicu u slovima i ma koliko ja kontrolirala omakne mi se…..hihiihii….
    a vidim i tebi…
    a to je zbog ovog Zelembaca i kuranfila….
    smem da se zakunem 😛

  23. Ups,you did it again.
    Ma bjaaaazi…. ‘Oce stomak da mi pukne. :)))))) 😆

  24. Sta se radi, jel poce da spremas svekrvske djakonije? Treba zenu docekati kako dolikuje! :mrgreen:

  25. Afrodita, sto bre?😛

    Sanja, ma kako da nisam, nek ona donese kad dodje😉

    Sarah, pa urokljiva je, kazem ja😀

  26. To sto ona donese, da nisi ni pipnula! Garant ce otrovati! Vidi dobro, koju je parcad “zapljunula”, tu je garant arsenik ili nesto slicno: varikina, tucani lijander ili nesto…! Pazi se! Sigurnije ti je da ti napravis, pa joj uvalic PARCEKANJU punu …. necega, sto joj nece bas prijati, ali tek kad stigne svojoj kuci, ne ranije!

  27. Fala ti Dudo, to mi nije palo na pamet😀

Comments are closed.

