Marketing

U marketing se razumem taman koliko i u uticaj korišćenja dezodoransa i laka za kosu na ozonsku rupu.  Ono što znam je da postoje razne vrste marketinga od ličnog koji se, naravno, samo svodi na vizelni doživljaj – možeš da nemaš ništa u glavi ali da imaš dubok dekolte, to služi za otvaranje svih vrata umesto zlatne reči, do  biznis marketinga. Ono što znam je da o kom god marketingu da se radi on, valjda, treba da bude povezan sa onim što želi da se predstavi da bi imao neku svrhu. Ono što sam videla je da poslovima marketinga u raznoraznim firmama rade ljudi koji sa marketingom veze nemaju i da imamo primer da je po političkoj liniji sa jednog bankarskog šaltera žena bude postavljena da radi marketing u jednom pozorištu. Ona prima platu ovi oko nje se polomiše da uz svoj posao odrade i njen koji usput nije mali. I ćute, naravno, jer ovu je poslao tamo neko ko može da zaprži čorbu.

Da ne dužim mnogo, moj bivši grad je grad o kome se mnogo priča u zadnje vreme, uglavnom zbog FIAT -a, grad u koji je, navodno, najbolje ulagati, bla, bla, truć, truć, grad u kome će da vaskrsne automobilska industrija dok u celom svetu lagano propada, šanse nema da nešo krene po zlu. Kad bih pisala o promašajima ovog grada bio bi to mnogo dug tekst… ali umreću ako ovo ne kažem.

Prošle godine je gradonačelnik Kragujevca objavio da će na ulazu u grad podići krst, ne mogu da se setim koje visine al’ bilo je nešto nebu pod oblake, rekao da je to blagosiljao vladika i da je simbol Kragujevca krst.  Da vam ne objašnjavam njegovo obrazlaganje – mi smo pravoslavci (valjda nikakvi ako ne nikne krst), ko god ulazi u grad znaće u kakav grad ulazi (valjda grad – groblje) i kec iz rukava – blagosiljao vladika.  To što je moderno zadnjih godina da se blagosilja sve i svašta, da se krštavaju kučići, kola kite badnjakom i osveštava sve pokretno i nepokretno od kola do kancelarije, je meni potpuno ogadilo sopstvenu veru a o ovom blagoslovu vladike da ne govorim. Tolike godine imam i nikad još nisam čula da je krst simbol Kragujevca. Pobunih se, umalo me ne posuše katranom i perjem.

A sad ono glavno.

Ova godina je u Kragujevcu proglašena godinom srpske industrije.

Skupština grada je odštampala kalendar koji će valjda gradonačelnik poklanjati gradovima pobratimina koje Kragujevac ima popamtiti ih ne možeš,  deliće ga na svim onim konferencijama za štampu na kojima govori da nema šanse, ned’o bog da FIAT zezne stvar, videće oni svog boga, i uopšte svim onim delegacijama, predstavnicima i političarima koji posećuju grad da mlate praznu slamu i zaludjuju narod.

Tema kalendara je ’’Kragujevac – prestonica moderne Srbije’’.

Žiri  XIII izložbe kalendara, čestitki i poslovnih poklona koja je održana 01.02 u Muzeju Vojvodine u Novom Sadu je ovom kalendaru dodelila III nagradu koju su primili, pretpostavljam,  autor kalendara koji je  pesnik i idejni tvorac koji je dekan Filološko – umetničkog fakulteta u Kragujevcu.

Logično bi bilo da vi sad pomislite da su na tom kalendare fotografije Kragujevca koji se ponosi time da je bio prva prestonica, prvim pozorištem i gimnazijom u Srbiji, prvim proizvedenim topom i najvećom fabrikom automobila u ondašnjoj zemlji i na Balkanu, konakom kneza Miloša, da ne nabrajam Kragujevac ima dugu istoriju i vrlo zanimljivu istoriju. Tako sam ja zamislila kalendar koji se zove ’’Kragujevac – prestonica moderne Srbije u godini srpske industrije.

A sad vrhunac.

Ako ste ikada naručivali poslovni kalendar onda znate da je to – odete u štampariju, tamo vam pokažu milion blanko kalendara, vi kažete – ’Oću ovaj – kažete šta želite da bude na tom kalendaru i date im logo svoje frime u slučaju ovog kalendara je to grb grada Kragujevca. To vam je autorstvo koje je dobilo nagradu.

Idejni tvorac kalendara je od hiljadu mogućnosti kako da predstavi grad, izabrao da na kalendaru budu fotografije slika (ne mogu da kažem da su reprodukcije) avangardnog slikara Vladana Radovanovića. U saopštenju skupštine grada da je ovaj kalendar dobio nagradu piše da je tema kalendara – slikarstvo Vladana Radovanovića. Ono – Kragujevac prestonica moderne Srbije je, valjda, podtema.

U stvari, oni pojma nemaju ni šta im je tema, ni šta su hteli da kažu tim kalendarom a ni šta su hteli da predstave.

Ne želim uopšte da komentarišem slike ovog slikara samo ne mogu da ih povežem sa temom, godinom, namerom, idejom da se grad predstavi kroz taj kalendar svima onima koje o tom gradu bar nešto interesuje.

Gradonačelnik će kad bude poklanjao ovaj kalendar reći, pretpostavljam:

Dobro došli u Kragujevac, grad odvajkad, znate ovu godinu smo proglasili godinom srpske industrije kojoj je kolevka u Kragujevcu, izvolite kalendar pod nazivom ’’ Kragujevac- Zavičaj moderne Srbije’’ – tu smo pokušali da prikažemo razvoj grada i industrije kroz vekove….

Uostalom pogledajte.

kal1

kal2

kal4

kal-5

p1280073

Ako uspete da povežete temu sa kalendarom svaka vam čast. Ja nisam.

Ali, ogradila sam se – ne razumem se u marketing.

Dodala spot, čisto iz očajanja…

25 Responses to “Marketing”

  1. Milion puta sam bio u Kragujevcu, al da me ubijes, nisam imao pojam da imate ajkule u gradu.
    Ne razumem se ja u umetnost…

  2. Nasa domovina i njeni gradovi imaju sasvim pristojnu istoriju.
    K’o sto si navela, ista se sastoji od vrlo konkretnih stvari, dostignuca i poduhvata, koji su ponekad malo slabije dokumetovani zahvaljujuci nasoj poslovicnoj aljkavosti.
    Trenutno je zatisje. Nista ne mice. Cutimo i slusamo sta nam se kaze. Zali boze vremena.

    U takvim trenucima, politiku preuzimaju filozofi a medije filolozi. Cast izuzecima ali vecina ih je potpuno nesposobna da sagleda realnost.

    Nahuskani od vlastodrzaca, neukih ali sasvim prakticnih za licne potrebe, lako se polakome i proglase svoju verziju marketinga kao najvazniji zadatak epohe.
    Obzirom da su relativno “zeleni”, jer primenjeni marketing je kod nas relativno nova oblast pa se njome ne bavi niko ko je radio dok se nesto realno desavalo – nasi “modernisti” i njihovi sladunjavi piarovi u to zaista poveruju.

    Ovakvi kvazi umetnicki poduhvati udaraju po promociji svacega, i kao vrhunac imaju cuveni proces brendiranja – nicega.
    Ovaj kalendar je ocigledno neki poluprivatni aranzman, okacen na gradski budzet. Ni prvi ni poslednji.

  3. Normalno, samo takvi poluproizvodi i mogu da budu plaćeni iz Opštinskog budžeta, doduše ni ja se ne razumem u marketing, a ni u simboliku. Ne poznajem Kragujevac dovoljno da bih mogla da komentarišem svaku sliku, a naročito posle tvoje izjave da ti, kao neko kome je Kragujevac rodni grad ne nalazi vezu.

    Juna 2007, grupa entuzijasta je napravila odličnu prezentaciju Bora i okoline na malom CD-u, lepo upakovanom. O svom trošku. Takvu jednu prezentaciju su ponudili Opštini, po ceni od 100 dinara za isti. Opština je kupila 200 komada, na primer, ne znam da li je i toliko i rekla da nema para. Godinu dana kasnije, čelnici Opštine, radikali, biraju svog predstavnika koji će kao da okupi ljude da naprave prezentaciju Bora za simboličnih 30 000 €. Nije im uspelo, zglajznuli radikali pre toga, ja navukla par budala na vrat zbog mešanja i kritikovanja i toliko. Onu sjajnu prezentaciju niko ne može da vidi. Ali zato može da vidi dida čarolije čiji je pokrovitelj Opština Bor.

    Da nije tužno, zaista da se čovek samo nasmeje.

    A trebalo je samo možda da stavim ovaj smajli, sve bi bilo jasno😯

  4. Deda, u kragujevackoj Lepenici ne plivaju ni deverike a ajkulu Kragujevacani mogu da vide samo u bioskopu. Ova slika se inace zove ”Omaž Daliju”.

    Zelena i tebi😀

    Drnch i Suske, sve ja to znam ali ne mogu vise da se stidim sto me prave budalom. Em me nerviraju sa ovim glupostima em ja moram i da ih aminujem.

    Lakse mi je kad kradu i stavljaju u džep, bar ne vidim.

    Inače u PR službi Zastave je radila moja drugarica (jos je u radnom odnosu ali ne radi ) i posao joj je bio da ujutru svrati na kiosk , pokupi sve dnevne novine a onda izreže članke koji pominju Zastavu pa onda neki stručnjak za marketing sve to objavi na Zastavinom sajtu pod – NoOvosti o nama. Je l’ treba još nešto da kažem?

    A Suske, ja uvek imam neku budalu na vratu, u vezi ovog slucaja sam optužena da mrzim slikara, da sam ljubomorna i frustrirana sto moje vreme prolazi pa zato mrzim i kalendare. Moš’ misliti. I briga mene šta će neka budala meni da kaže, ja sam sludjena što takvi ljudi postoje, žive, rade negde, uništavaju sve čega se taknu, vaspitavaju decu i internet im dao mogućnost da se oglase. Strašno!

  5. Šta sve majka rodi, a zemlja nosi?!🙄 Da nije taj gradonačelnik možda mislio da zbog krsta u centru, simbol Kragujevca treba da bude krst. E budale ljudi moji.🙄

  6. Sta on misli vidi se kad gostuje na televiziji, na svakoj ruci nosi brojanicu, il’ da ga neko ne urekne ili tako obezbedjuje na vreme kartu za raj!

  7. ne, ne, ne!
    razumeš se ti u marketing mnogo više od mnogih stručnjaka; uz jednu malu razliku: oni su obavezani i plaćeni da znaju i primenjuju pravila i znajna.
    Nisi redak primer prirodnog talenta koji ima znatno više osećaja od “stručnjaka”. Ne razumem šta je poenta (i poruka) NG propagandnog materijala Kragujevca?

  8. Dragana, ne razumem ni ja. I ne znam sta da kazem. Sve napisah samo mogu da se slozim sa Suske i Drnchom da je to ujdurma u kojoj je vec odredjeno ko ce dobiti po parce kolace bez obzira kakve rezultate dalo. Sve ovo sto se desava u vezi Kragujevca je dalo tolik mogucnosti da se ja lepo pojedoh sto to niko nije iskoristio.

    Po meni je najprimemerenije u odnosu na temu bilo da se na kalendaru priklaze razvoj automobilske industrije od starog, dobrog, ”fice” pa zakljcno sa tim puntom koji tek treba da se proizvede. Da stvarno taj kalendar sa ponosom poklanjaju.

    Ovako… sta reci, kako vec rekoh, ko poveze temu kalendara sa onim sto se nalazi na njemu svaka mu cast.

  9. Lep kalendar, nema sta…i smislen. Narocito mi se dopala ona ribetina. Kreteni bre!

  10. A jel ono drug Staljin drzi govor glasacima ? LoL

  11. shaputalica Says:

    e, konačno moj fah… prvo da pročitam pa ću da trtljam.😉

  12. shaputalica Says:

    Evo, oooodma’ sam ti našla grešku u prvom pasusu: i u biznis marketingu dubok dekolte sva vrata otvara, to moraš da znaš.:mrgreen:

  13. Stanje svuda isto. Kod nas u turistickim i marketinskim granama koje su osnovane (od strane Opstine, naravno) da pokrenu Bor sa mrtve tacke sve takvi isti “strucnjaci”, pa mi pored jezera, banje, Crnog vrha, Stola, Zlotskih pecina, Savace, prelepih sela… i dalje zavisimo od jebanog RTB-a, a ovo propada, doslo do dna. Naravno, posto su se “srucno” bavili marketingom.👿

  14. shaputalica Says:

    što dokazuje sve ono što si kasnije navela…a mislila sam da će biti šaljiv tekst. Smešan. Kad ono tuga i jad.
    Moje selo nije loše kad je u pitanju samoreklamiranje, još kad bi sve šo se kaže, objavi, ishvali, snimi, dizajnira il’ napiše i u stvarnosti radilo pos’o gde bi nam bio kraj…ovako, šuplje, brate. Šup-lje. Uz nekoliko izuzetaka u koje spada pozorište (moram da branim jer je istina) a za koje, poslovično, nikad nema para…a radimo ko crnci, pitajte Bubu, da ja ne hvalim. i kad god smislimo nešto pametno, k’o na primer ovaj detinji festival usred januarskog raspusta, kad niko pametan ne radi, da zabavimo klince i odmorimo roditelje, “oni” kažu ko u “Djekni”: “Aj’ ti radi, a ja ću te kuražit’!”… i spucamo lovu koju nam niko neće vratiti rebalansom, ni od čega pravimo nešto, i opet smo zadnja rupa na svirali…leti ne možemo da pustimo narod u salu da se ne podavi jer za centralnu klimatizaciju treba mnogo para, a grad nema jer je kriza, jelte, a država neće da da pare gradu koji nije politički “na liniji”, jebla ih linija sve po gomili, pa ispaštamo mi, siroti mali hrčki…naravno, najebe onaj ko je najmanje kriv. Plate nam očajne, ali mi i ne radimo za platu nego iz ljubavi…ta šalteruša na istom radnom mestu k’o ja u Bgd-u ima 3 puta veću platu od men’, jer je ona na budžetu svoh grada, a ja na budži svog…”#$%&/( Ček d’udahnem vazduh…
    Makar nam nisu uvalili nikog iz “koalicione” garniture da nam pokaže kako se radi….(još). I tako dok ti se jadam men’ se smrkne…
    Uzgred da pomenem da ja nisam ta što je u marketing pozorišta otišla sa šaltera, jer sa šaltera banke nikad ne bih išla nigde drugde, tu je lova bajo!😎
    I da l’ da kažem čiji je kalendar odneo prvu nagradu il’ samo da se hvalim kako je stvaaarno dobar?:mrgreen:

    evo, da ne bude da lagim, baci oko:

  15. Elektra, pa kreteni nego ne priznaju, kazu da sam ja kreten.

    Zmaju, nije to je drug Lenjin, gleda u druga Starog i druga Nehrua a na drugaricu balerinu samo pogleduje😀

    Sanja, isprica mi Suske🙂

    SAptava, da ne dodajem nista kad si sve rekla sem da je kalendar stvaaarno dooobar!

    i da se sad jos vise nerviram, ovaj kalendar je smislen, jebo te, a ovaj ”moj” sad jos vise nema smisla.

    Stvarno odlicno, cestitam!

  16. Da l’ da im posaljem link da vide kako se radi s razumevanjem:mrgreen:

  17. e, shapke, mislim stvarno!!!! 😆 ovo je prvi tvoj komentar igde koji nisam ni pokusavala da citam!
    dakle, i ja se u marketing razumem ko marica u…. ali ove fotografije!!!! za ovo nekom treba dati nobelovu nagradu!

  18. @Sanja: Pravo u centar! Najgore je sto vreme prolazi u mrtvilu a na kraju ce se neko drugi ovajditi od svega sto si nabrojala. Donece pare, pokupovati a lokalci ce ostati radna snaga koja ce da placa ulaznice za svoje lepote.😦 Uzivaj bar dok je dzabe..

    @Whisp Odlican kalendar!

  19. shaputalica Says:

    Fala, fala…😆

    malo mi, malo više dizajner gosn Radovan i eto ga! Inače tradicionalno kupimo prve nagrade s kalendarima…al’ dobro, dosta o tome, stvarno mislim da ćemo se pretvoriti u one gradove u Teksasu gde se kotrljaju bodljikave lopte niz puste ulice…😕

  20. @drnch – ma pusti, to me jede godinama, ocu da poludim.

    @mahlat – pa jes, to kad ne citas prethodne komentatore. :mrgreen: Al svratih samo na brzaka, pekla sam palacinke, pa zato, inace ja to temeljno proucim. 😛
    Nego, sto ti crvenis tamo kod Waltera? Valjda znas da te volimo? 😀 😀 😀

  21. Magi, postoji i IG Nobel, to su nagrade za one koji misle da nema boljeg od njihove urodjene gluposti (uprosceno) ili nagrada za pronalaske, dela i postupke koji nicemu ne vrede😀

    Drnch, isto kao sto placamo prlaz kroz Mokru goru, nekad su svi izdvajali za te puteve i onda se neko nasao pametan da pokloni planinu pa sad ja ne mogu da prodjem i disem zajednicki vazduh dok ne platim!

    Saptava, salji, bre, slike da uzivamo!

    Sanja, znam da me volite, volim i ja vas😀 a stvarno ne umem da primim komplimente pa ni adekvatno da se zahvalim, sta cu😦

  22. trudim se, oooopasno se trudim da razumem taj marketing…i jedino sto sam ukapirao je sledeće:

    – ako pažljivo jašete možete doći do ribe.

    – podignute ruke znače “glasajte za mene u sledećem mandatu”…a koliko vidim ima i nekih sitnih parica. Ne kontam čije su, ni kako doći do njih i dal se daju ili ih neko uzima, obzirom da svi sa slike imaju podignute ruke. Opet te podignute ruke nekako me asociraju na dizanje ruku od grada jer stičem utisak da svi kao nešto mašu “ćao ćao”.
    Jedino me buni taj ogromni krst i sve se nešto pitam s koje strane je ulaz u KG?

    I da ne zaboravim…nemam ti pojma o umetnosti, o slikarstvu pogotovo, al znam jednu reč.
    “avangarda” značilo je nekad davno prethodnica.
    Na prvoj slici prethodnica je konj, koji se na žalost vraća od nekud.
    Šta li to znači, nikad nećemo saznati.

  23. Zanimljivo tumacenje…

    avangarda – avant garde, franc. izvorno znaci jurisni bojni odred, pa ti vidi

  24. Uh… Meni je ovaj kalendar na momente disturbing. Kao kratki komadi Dejvida Linča. S tim što Linč ima zanat, a ovo je… Hmmm… mislim da je reč koju tražim “pretenciozno”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: